Foto: Barbara van Roy

Van mode-opleiding en werken in de textielbranche tot financieel medewerker bij Geerts & Partners: Barbara van Roy heeft de afgelopen jaren een indrukwekkende loopbaanroute afgelegd. Eén waarbij ze steeds haar hart volgde om te doen wat ze het liefste doet: bedrijven naar de volgende ondernemersfase helpen door de financiën stipt op orde te hebben.  

Dit is Barbara: 

  • Financieel medewerker 
  • Zes jaar werkzaam bij Geerts & Partners 
  • Is financieel ondersteuner in het bedrijf van haar man 
  • Houdt van structuur 
  • Zit in het bestuur van een rijvereniging en is paardenliefhebber 

Passie voor cijfers

Hoe ironisch ook, juist in de economische crisis van 2014 ontwikkelde Barbara haar passie voor cijfers. “Ik raakte mijn baan als medewerker bij een producent van sportkleding kwijt. Daarna bleef ik een tijdje bewust thuis voor de kinderen die toen nog klein waren. Vervolgens begon het te borrelen:  ik wilde weer aan de slag en vond het altijd erg leuk om de financiële administratie van het bedrijf van mijn man te doen. Daar wilde ik meer mee doen. Ik startte een deeltijdopleiding en haalde na twee jaar mijn praktijkdiploma boekhouden.”  

“Ik haal veel voldoening uit gestructureerd werken. Ik vind het fijn als alles in elkaar past en klopt. Die vaardigheid heb je als financieel medewerker nodig: je bewaakt betalingstermijnen, verricht opvolgende acties en stelt rapportages op. Ook houd ik ervan om gevoel bij de cijfers te krijgen. Wat betekent de informatie die je nu verzamelt, over een jaar? Hoe kunnen we die gegevens inzetten om efficiënter of productiever te werken? Door me daarmee bezig te houden, voeg ik echt iets toe aan een bedrijf.” 

Geerts & Partners ondersteunen

 Nadat ze haar diploma boekhouden haalt,  leert Barbara Geerts & Partners  kennen. Haar schoonzus werkt er als secretaresse en in de drukke tijd van gemeenteraadsverkiezingen kon zij wel hulp gebruiken. Barbara: “Geerts & Partners was druk met het opzetten van een campagne om kandidaten te werven voor APPA-begeleiding. Toen de kandidaten na de verkiezingen binnenstroomden, was er hulp nodig bij het verzamelen en ordenen van gegevens van kandidaten. En bij het plannen van afspraken.” 

Opstap naar financieel medewerker

De ondersteuning als back-officemedewerker bleek een goede opstap voor Barbara. Ze krijgt daarna een baan aangeboden als financieel medewerker  bij Geerts & Partners. Dat doet ze tot de dag van vandaag met veel plezier. “Er is eigenlijk nooit een dag dat ik met tegenzin naar mijn werk ga. Ik houd me dagelijks bezig met de financiële kant van Geerts & Partners. Dat gaat verder dan rapportages maken en facturen inboeken.”  

“Ik bekijk waar de marge van het bedrijf zit: wat kopen we in en hoe verkopen we het? Staat de geleverde energie in verhouding met de opbrengst? Hoe kan dit beter? Daar haal ik ontzettend veel energie uit. Als een van onze coaches bijvoorbeeld meer tijd in een mobiliteitdienstverband kandidaat stopt dan gepland, kaart ik dat aan. Wellicht kan het efficiënter voor coach en kandidaat.”  

“Ik ben een doener en ben graag organisatorisch bezig. Laatst liepen we er bijvoorbeeld tegenaan dat onze offertes wel een datum hebben, maar geen offertenummer. Dat is onoverzichtelijk als er meerdere offertes bij één opdrachtgever liggen. Het is dan zaak dat alle offertes standaard genummerd worden en dat is dan een taak die ik graag op me neem.”  

Geerts en Partners

Na de fusie met ABGL en MZ Services kreeg Barbara er twee collega’s bij. “Beate versterkt de financiële kant van Yris en samen met Jaimy die van  ABGL en MZ Services. Ik blijf de financiële administratie van Geerts & Partners doen. Ondanks onze eigen taken werken we nauw samen en leren we van elkaars werkwijze. Dat vind ik leuk aan Yris. Iedereen staat open voor ideeën en versterkt elkaar.”  

Heb je een vraag aan Barbara? Neem contact met haar op.