Als marketeer is Karen de link tussen collega’s en klanten

Als Karen van Outersterp een kans ziet, dan gaat ze ervoor. “Ik ben een gevoelsmens. Als mijn gevoel duidelijk aangeeft dat iets kan werken, dan stap ik erop af. Mocht het uiteindelijk toch niet lukken, dan heb ik er in ieder geval alles aan gedaan.” Die gedrevenheid bracht haar in mei van dit jaar bij de functie van marketeer bij Geerts & Partners. De vacature was eigenlijk al gesloten, maar paste zo bij wat Karen zocht in haar carrière, dat ze toch de telefoon pakte.

Kennis en ervaring in online marketing en data

Karen omschrijft zichzelf als een teamplayer. “Met elkaar bereik je betere resultaten.” Zelf vult ze het marketingteam aan met haar kennis en ervaring in online marketing. Met een passie voor data. “Ik krijg energie van het verzamelen en analyseren van data en dat vertalen naar concrete adviezen.”

Ze is ook een creatieve aanpakker. Het maken van de vertaalslag van data naar doeltreffende concepten, om diensten in de markt te zetten, is haar op het lijf geschreven.

Iedereen heeft zijn specifieke kwaliteiten. In een team vul je elkaar aan. Dat vind ik belangrijk in een baan.

Daarbij komt haar ervaring in sales goed van pas – een uitstap die ze maakte tussen enkele marketingbanen door. “Daardoor kan ik met een salesbril naar marketing kijken en een accountmanager gericht adviseren.”

Al ligt haar liefde vooral bij marketing, vanwege het brede scala aan taken in dat vakgebied. “Ik zie mijn rol als de link tussen collega’s en klanten. Collega’s ondersteun ik op zo’n manier dat zij hun werk kunnen doen. Richting klanten gaat het om het zoeken naar de juiste manier om met hen te communiceren. Elke doelgroep vraagt om een andere benadering.”

Ik daag anderen graag uit om verder te kijken dan hun eerste idee.

En zoals het een creatieveling betaamt, kleurt ze daarbij weleens buiten de lijntjes. “Een tikkeltje eigenwijs is een goede eigenschap. Ik wil niet dingen zomaar aannemen zoals ze zijn, maar echt weten hoe het zit.”

Jezelf en anderen door ontwikkelen

Karens ambities zijn tweeledig. “Het marketing vak is heel dynamisch, dus ben ik nooit uitgeleerd. Blijven leren en ontwikkelen leg ik mezelf dan ook op. En ik wil graag groeien in een rol als coach, om zo anderen te laten groeien.”

Maak kennis met Karen

Lees meer blogs

Blogs
Blogs

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws, inspirerende blogs, vacatures en evenementen.

Lees hier ons privacy statement