Interim-gemeentesecretaris

Over de interim-opdracht

Als gemeentesecretaris / algemeen directeur ben je eerste adviseur van het college van B&W. Je bent eindverantwoordelijk voor de ambtelijke organisatie en WOR-bestuurder.

De kerntaken zijn

  • Je vertaalt bestuursbesluiten naar de ambtelijke organisatie en adviseert het college over de uitvoering en je monitort de voortgang.
  • Je neemt deel aan beraadslagingen en monitort de voorbereiding, uitvoerbaarheid en consistentie van de collegebesluiten.
  • Je bent een integere en betrouwbare sparringpartner voor het college als geheel en individuele leden daarvan.
  • Je hebt een constructieve “tandem-relatie” met de burgemeester.
  • Je neemt deel aan het driehoeksoverleg met burgemeester en griffier. Je bevordert en draagt bij aan een goede samenwerking tussen college en raad, alsmede griffie en ambtelijke organisatie.
  • Je bent eindverantwoordelijk voor de (strategische) ontwikkeling van de organisatie.

Competenties en ervaring

  • Aantoonbare ervaring als gemeentesecretaris / algemeen directeur.
  • Je hebt kennis van wet- en regelgeving en gemeentelijke besluitvormingsprocessen.
  • Je beschikt over bestuurlijke en politieke sensitiviteit.
  • Je bent een netwerker die de juiste verbinding legt tussen samenleving, samenwerkingspartners, raad, college en organisatie.
  • Je bent zelfstandig, staat stevig in de schoenen en beschikt over een zakelijke insteek.

Reageren

Geerts & Partners heeft regelmatig een vacatures voor gemeentesecretarissen. Spreekt dit je aan? Neem dan contact op met Desirée Eenkhoorn. Of bel Desirée op 06-21630123.

Maak kennis met

Geerts & Partners interim

Ook bij interim-werk kijken we verder dan het cv van de kandidaat. We verdiepen ons in de ervaring en persoonlijkheid van kandidaten, zodat wij een goede match kunnen maken tussen de vraag van de opdrachtgever en de kwaliteiten van kandidaten. Zo kunnen wij gerichter schakelen richting de opdrachtgever. Wij leren u graag kennen, zodat we tot een mooie samenwerking kunnen komen!