Julian Akkal

Julian Akkal is afgestudeerd hrm-professional en omschrijft zichzelf als ‘mensen mens’. Door zijn ervaring in de profit en non-profitsector heeft hij ontdekt dat organisaties met een maatschappelijk belang zijn voorkeur heeft.

Julian koestert de overtuiging dat het menselijk kapitaal de drijvende kracht is achter het bereiken van organisatiedoelen. Hij heeft in verschillende stages aan den lijve ondervonden dat bijdragen van medewerkers cruciaal zijn voor het succes van een organisatie. Zijn werk geeft hem voldoening door de nadruk te leggen op het ondersteunen van mensen vanuit een HR-perspectief en door actief bij te dragen aan het bevorderen van positieve relatie tussen werknemers en werkgevers.

Tijdens zijn stage heeft Julian ervaring opgedaan in het implementeren van de gesprekcyclus binnen de omgeving van AFAS. Ook heeft hij hier vele soft skills geleerd. In zijn rol als stagiair droeg hij zorg voor het toekennen van competenties aan functieprofielen in nauwe samenwerking met de directieleden en afdelingsmanagers. Hierover heeft hij een training georganiseerd en gegeven. De training was gericht op een effectieve gespreksvoering tussen de leidinggevende en de medewerker. Daarnaast droeg Julian bij aan verwachtingsmanagement en de overtuiging betreffende de gesprekscyclus. Ook voerde Julian administratieve en recruitment taken uit in de AFAS-omgeving en speelde hij een actieve rol in verschillende HR-vergaderingen. Zijn vermogen om informatie van verschillende afdelingen te coördineren en te rapporteren, was van toegevoegde waarde voor het succes van zijn taken.

In een stage in de non-profitsector werkte Julian nauw samen met HR-adviseurs om personeelscasuïstiek, relevante cao’s en wetgeving te begrijpen. Hij combineerde operationele taken met adviserende verantwoordelijkheden die zich richtte op ontwikkeling van intern beleid over onderwerpen zoals nevenwerkzaamheden, arbeidstijdenwet en het spaarsysteem voor verlofuren. Daarnaast richtte Julian zich op verzuimprocessen en personeelsmutaties.

Hij koos ervoor om zijn afstudeeronderzoek bij Zorggroep Elde Maasduinen te richten op de onboarding. Hiervoor werkte hij nauw samen met leidinggevende van verschillende afdelingen. Hij streefde naar een positieve werkomgeving en een sociaal-emotioneel klimaat waarin verbinding met elkaar centraal staat. Aan de hand van zijn onderzoek is hij met oplossingen gekomen die meegenomen worden in de toekomstige onboardingsprocessen voor leidinggevende in de zorg.

Geïnteresseerd in dit vakdeskundige Talent?

Aarzel dan niet om contact op te nemen met Joachim van Hees, onze deskundige manager op het gebied van Interim & Detachering.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.